فرهاد سراجی؛ حامد عباسی کسانی؛ سلماز آقازاده؛ سعید شریفی؛ رسول بختیاری
چکیده
مطالعه حاضر با هدف شناسایی چالشهای سیستم فقط آنلاین در عصر COVID-19 انجام شد. رویکرد تحقیق کیفی و روش سنتز تحقیق اتخاذ شد. جامعه آماری پژوهش شامل مطالعات پژوهشی انجام شده در دوران کووید-19 در زمینه چالشهای سیستم یادگیری الکترونیکی بود که از پایگاههای اطلاعاتی Scopus، Science direct، Eric، ResearchGate و Google Scholar با استفاده از کلمات کلیدی خاص جمعآوری ...
بیشتر
مطالعه حاضر با هدف شناسایی چالشهای سیستم فقط آنلاین در عصر COVID-19 انجام شد. رویکرد تحقیق کیفی و روش سنتز تحقیق اتخاذ شد. جامعه آماری پژوهش شامل مطالعات پژوهشی انجام شده در دوران کووید-19 در زمینه چالشهای سیستم یادگیری الکترونیکی بود که از پایگاههای اطلاعاتی Scopus، Science direct، Eric، ResearchGate و Google Scholar با استفاده از کلمات کلیدی خاص جمعآوری شد. در مجموع 120 مطالعه انتخاب و بررسی شدند. پس از چند مرحله غربالگری از میان این مطالعات، 47 واحد مطالعاتی به ترتیب بر اساس عنوان، چکیده و محتوای پژوهش انتخاب و بررسی شدند. داده های تحقیق از تحلیل کیفی اسناد مورد مطالعه جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از روش تحلیل محتوا استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که سیستم آموزش الکترونیکی در دوران کووید-19 در دوازده عامل مرتبط با دانش آموزان، معلمان و مدیران دارای چالش هایی است که شامل دسترسی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، مطالعه و آموزش از خانه، مهارت های یادگیری الکترونیکی، کیفیت محتوا می شود. روش تدریس، فعالیت های پژوهشی، عوامل روانشناختی، فعالیت های یادگیری، ارزشیابی، برنامه ها و سیاست ها، عوامل کلان اجتماعی و حمایت.